diumenge, 4 de juliol del 2010

ull de dona-Sara Reñé-L'Independent de Gràcia

Una vegada més, dades negatives sobre fracàs escolar. Dades no desagregades per gènere que no ens permeten veure una realitat evident: el fracàs escolar és, sobretot, masculí. L’estudi de Daniel Gabarró,  Fracaso escolar, la solución inesperada del género y la coeducación, ens demostra com durant els 30 últims anys les noies han augmentat molt més els seu èxit escolar que els nois. Aproximadament, durant els darrers cursos, l’èxit escolar de les noies és un 15 per cent superior al dels nois. Segons l’autor de l’estudi, el significat d’aquesta evolució és evident. S’ha traslladat a les nenes i noies la idea que estudiant podrien construir la seva vida, arribar a ocupar un bon lloc social i laboral i a tenir responsabilitats que abans eren exclusives dels homes. El missatge no ha estat el mateix per als nois. Sembla, per tant, que la percepció de l’àmbit acadèmic i del rol social condiciona les actituds i els resultats dins el marc escolar. Des d’aquest punt de vista, la coeducació esdevé un eix central. Superar estereotips, diferenciar els gèneres per atendre’ls millor i impulsar masculinitats alternatives més positives sembla imprescindible per enfocar i reduir el fracàs escolar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada